Belépés

Szavazások
Hogy tetszik az új oldal?

Banner Slider

altIszonyatos és elviselhetetlen hőség van hazánkban. Egyszerűen ilyenkor még a napra sem szeret menni az ember, de mivel szabadságon vagyok, mégiscsak kellene horgászni, ha nem is egy napot, de pár órát, míg a gyilkos meleg meg nem érkezik.

Előző nap beszéltem Takács Lajos barátommal, akit invitáltam egy pecára és nagy örömömre igent mondott. Akkor hajnalban találkozunk és irány a Daru tó. Csak szerényen, igazán minimális felszereléssel indulunk útnak, de nálunk van a BALZER Camtec márkájú csalitüskével ellátott kész kötött előkecsomag is, ezt fogjuk úgymond tesztelni. Mostanában rengeteget van szó a csalitüskéről, pedig ez közel sem újdonság, a Balzer cég évek óta forgalmazza, nincs itt semmilyen különlegesség, csak kevesen használják. Természetesen, aki magának akarja szerelni, lehet magában is venni csalitüskét, a Csalibutik horgászboltban.

alt

Etetőanyagot már készen hoztam, úgyhogy csalizás és már repülhet a felszerelés befelé. A Bag’em Baits Tuffits pelletek, kitűnően megállnak a csalitüskén, kettő fér fel rá és ez elég is. Mi az hogy, már húzza is a hal!

Kellemes fárasztások kezdődnek, előbb zsinórban nekem vagy három izmos ponty, majd Lajos barátom új feederbotja marad ívben.  Már azt hittem, nem lesz felavatva az új bot, de most már elmondhatom, hogy igen. Meg is van Lajos hala, a bot avatása megtörtént, a pontyhoz meg gratulálok.

Persze a csalitüske legnagyobb előnye a gyors csalizás és a csali váltása. Míg elkezdtünk horgászni előbb csokis pellettel kezdtem, 10 perc múlva újabb változat, míg meg nem találtam a megfelelő ízűt. Erre a kis horgos tüskés tűre, gyorsan fel lehet tenni bármit, csonti, kukorica, pufi, pellet, giliszta..stb.

Észleljük, hogy a szél megfordult és ezzel a kapókedv is elillant, pedig már túl vagyunk vagy tíz pontyon, de most csend lesz.  Megint jön a tüske előnye, kombináltan pakolom a csalit lebegtető szivacs és pellet, majd kukorica és csonti, de mindig úgy variálom, ahogy kedvem tartja. Mennyi időbe telni itt fűzögetni össze-vissza, nem érek rá ilyesmivel tölteni az időt, a cél a halak ízlésének eltalálása és ehhez tudni kell gyorsan váltani csalit. Így már húzza újra a ponty...

Mire dél lesz, tényleg elviselhetetlen lesz a hőség és összepakolunk, egy jót horgásztunk, pontyot fogtunk, amit akartunk kipróbáltunk, méghozzá sikerrel…